27.12.2011

"Am I that predictable?"


Ihan niin typerästä asiasta en ehkä ala bloggaamaan, kuin että "katsokaa, ostin iPadilleni kivan - ja pirun kalliin - kotelon", vaan ihan muusta syystä kuvissa esiintyy kaveri, joka on vienyt noin puolet kaikesta ylijäämäajastani tässä viime päivinä. 

Oikeasti mun pointtini on enemmänkin se, että jos jollain on samanlainen kapistus, kertokaa kiltit mulle,  bloggaatteko ihan safarin kautta bloggeriin menemällä, vaiko käytättekö jotain bloggerin omaa sovellusta siihen. Koska ainakaan mulla safarin kautta mentäessä tämä ei anna ladata kuvia ollenkaan ja en haluaisi miljoonaa eri polkua pitkin näpytellä kuvia ensiksi jonnekin muualle nettiin ja sieltä blogiin. Varsinaisia postauksia tehdessä kynsikuvilla luultavasti ainut ja fiksu vaihtoehto on ne vain tuota kautta jonnekin nettiin säilöä ja myöhemmin blogiin julkaista, mutta ihan sellaisille höpöhöpö kuville, joita tuolla laitteella itsellään voin napsia, haluaisin pystyä lataamaan kuvat suoraan bloggeriin. Taidan olla vain liian blondi ymmärtääkseni... 

Ja toisekseen, olen yrittänyt seikkailla appstoressa ja youtubessa ja latailla mukavia sovelluksia tuohon laitteelleni, mutta jos itse omistatte padin tai teillä on kokemusta siitä, mitä sovelluksi kannattaa ehdottomasti ladata? I'm up for options. 


Mun ehkä suosikkijuttuni tällä hetkellä on iTunes store kaikkine kirjoineen. Olen ihan pähkinöinä lueskellut kaikkia mahdollisia "takakansia" eri kirjoista ja lueskellut näytteitä hyviltä kuulostavista kirjoista. Musta on ihan mahtavaa, että mulla on vihdoin laite, joka tuo melkein kaikki maailman kirjat mun ulottuville parin klikkauksen taakse ja voin käpertyä mun pienen pinkin kapistukseni kanssa sohvannurkkaan ja nauttia hyvästä kirjasta. Mulla on nimittäin aina mielessä tuhat kirjaa, jotka haluaisin lukea, mutta ongelmana on aina se, että A.) minä ja kirjastot ei toimita yhteen, koska minä tykkään retuuttaa yhtä kirjaa mukana laukussa aina pienen ikuisuuden, ja jos kirja on yhtään hyvä, napata sen hyllystä mukaan turvalliseksi lukemiseksi taas joskus ja B.) luen pelkästään englanniksi ja saan sellaisia haluan lukea kirjan x nyt enkä heti -kohtauksia ja silloin ei auta selailla ebaytä ja odotella paria viikkoa opuksen saamista. Nyt voin kuljettaa kirjoja mukanani juuri niin kuin haluan ja ei tarvi muuta kuin hypätä app storeen ja ostaa kirja, jos sen haluan lukea. Tällä hetkellä maistuu Ronni Cooperin Manhattan, jota palaan lukemaan tämän naputeltuani. Vasta vuoden olen odottanut, että pääsen käsiksi tähän kirjaan ja nyt se vihdoin julkaistiin. 

Koska kirjoitin taas romaanin niin pääkohdathan olivat ne:
- jos bloggaat ipadilla, miten lataat kuvat postauksiin
- ja mitkä on must have applicationit padillesi?

7 kommenttia:

  1. Mä oon aina aatellu että iPad on turhinta shittiä ikinä enkä koskaan halua sitä, mutta ei helkkari! Nyt kun sanoit ton kirjajutun niin onhan se oikeesti kyllä vallan kätevä! Silti en kyllä halua sitä. :D

    VastaaPoista
  2. Miks luet vaa enkuks? (=

    VastaaPoista
  3. Mä oon kans miettiny ipadin hankkimista mutta se HINTA.. :( tosin menis kyl enemmänki facebook käyttöön

    VastaaPoista
  4. Padille on blogger sovellus :))

    VastaaPoista
  5. Hantta: haha :D mulle noi kirjat on iso juttu, mutta olisihan huomattavasti halvemmalla päässyt jos ostaisi jonkun erus lukulaitteen vaan, mutta onneksi muihinkin juttuihin tuota haluan käyttää

    Ano: se on vain luonnollisinta mulle. olen ikuisuuden lukenut pelkästään englanniksi (ehkä kolmea oikeasti suomalaista kirjaa lukuunottamatta) ja nykyään kun yritän lukea suomeksi, teksti kuulostaa väkisinkin teennäiseltä

    Hantta: hinta on suolainen joo, mutta haluan uskoa, että laite on sen hintansa arvoinen. itse olin tätä jo itselleni ostamassa pari kuukautta sitteen mutta onneksi joulu + synttärit on sopivasti melkein samaan aikaan ja lahjaksi sitten sain

    Ano: juu niin on, mutta kun mä en tykkää siitä yhtään :D

    VastaaPoista
  6. Mulla ei ole omaa iPadia vielä, mutta miekkosen työsuhde padilla puuhailen. Eniten tulee käytettyä Kindleä, joka on Amazonin e-kirjasovellus. Siellä on mun mielestä iTunesia laajempi valikoima kirjoja. DigiHesariakin olen kokeillut, mutta se ei oikein vakuuta. Pelejä siellä tietty on myös, mitä toi mun tyttö jaksaa rämpyttää (Angry birds, Swampy yms.). Maksullisia appletteja siihen ei ole ladattu, kun ei tosiaan ole oma kone. Mutta mä sain joululahjaksi lupauksen omasta iPadista, sitä vaan vielä odotellaan.

    VastaaPoista
  7. Murmis: juu, mä itseasiassa tutustuin nyt kanssa tohon kindleen, kun yksi kirja minkä kovasti halusin, ei löytynytkään iTunes storesta ja tuota varmasti tulee käytettyä tuon iTunes storen ohella myös.. vähintään hintavertailussa kummasta saa halvemmalla :D Toivottavasti saat itsekin kohta oman padisi, sen verran tuosta omastani nimittäin tykkään :D

    VastaaPoista

Thanks for taking your time and commenting

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...