20.12.2011

Ranskasta kotiutettuja lakkoja


Mun aivojen flunssaisuusasteen voi päätellä siitä, että avasin bloggerin ja tuijotin tyhjää tekstikenttää unohtaen, mistä mun pitikään postata. En halua ajatella kuinka paljon höpöhöpö lauseita tässä mielentilassa tänne ehdin suoltaa kun jo normichattailussa facebookissa kaverit joutuu välillä sanomaan "salla lue toi sun lause uudestaan ja kerro mulle sit mitä yrität sanoa". Eli kaikki hassut suomenkielen jutut menee sen piikkiin, että aivot ei vain toimi, ok?

Nyt siis kuvia niistä lakoista, joita suomeen raahasin. Itsesensuuri iski sen videon kohdalla, koska kuulostin sairaalta pesukarhulta siinä (erittäin herttaista, saanen sanoa), joten mennään pelkkien kuvien muodossa. Ja jos kukaan ei jaksa mitään muuta lukea tästä postauksesta, niin toivoisin, että lukisi edes tämän lauseen: mä tiedän, että näitä pulloja on paljon, mä tiedän, että näitä on enemmän kuin monen ihmisen kynsilakkakokoelma sisältää, mutta koska mä aina saan valituksia rahankäytöstäni tai muista jutuista, jos julkaisen kuvia, missä on paljon kynsilakkapulloja, niin voin kertoa, että elän ja ostan kynsilakkoja juuri sen budjetin mukaan mikä mulle on hyväksi ja mihin mulla on rahaa. Tiedän, että lähes jokainen lukija tämän ymmärtääkin, mutta pyydän, että ne, jotka taas haluaisivat saarnata mulle mun kulutustottumuksista, jättäisivät sen tällä kertaa väliin, koska se tapa, millä minä rahani käytän ei kuulu kenellekään muulle kuin minulle. 


Näissä ei nyt tule olemaan lakkojen sävyjen nimiä, koska siinä olisi ihan liikaa setvimistä mulle tällä hetkellä. Ensimmäisenä siis tilaus, jonka tosiaan tein jo joskus elokuun alussa nailsuppliesille, mutta joka seikkailu matkallaan melkein kuukauden ja Lontoossa sain tämän paketin käsiini vihdoin. Neljä OPIn Touring America kokoelman lakkaa ja oikeasti vain neljä China Glazen Romantiquea. Näistä yksi on vanha lakka, joka oli jo mukana matkassa aiemmin ja jonka toin nyt kotiin, mutta en todellakaan muista mikä näistä. 


Nämä neljä vein mukanani silloin loppukesästä ja toin nyt takaisin kun ei niitä ole paljoa tullut käytettyä. Ruby Pumps (on muuten hyvin rakastetunnäköinen pullo kun on melkein 3 vuotta vanha) lähti mukaan koska sillä on vain pakko lakata kynnet jouluna. 


Olin tekemässä tilausta Color Clubin uusista kokoelmista lokakuussa ennen Lontoon reissua (jotta saisin lakat Lontoossa mukaani) ja näin tämän postauksen, jonka jälkeen mulla lähti mopo ihan täysin käsistä. Rakastan glitteriä ihan ylipaljon ja voi miten upeita nuo ovat foiled lakkojen päällä. Juu, niitä on muutama ja juu, ne on UPEITA. 


Nämä on ihan ranskasta ostettuja. Kaksi H&M:n lakkaa ja kolme OPIa. 


Nämä myös ranskalaisia merkkejä, jotka on lähdössä kiertoon, koska tiedän, että tuskin tulisin näitä paljoa käyttämään. Ylärivistä kolme lähti jo kaverin mukaan tänään, toiset kolme saattaa mennä siskolle ja Sephoran lakat ehkä arvontakasaan. Katsoo nyt. 


Lisää glitteriä mulle Muppetsien muodossa. Nämä on myös netistä tilattuja. 


Italialaismerkki Kikon kauppoja on useampia pariisissa ja näiden lakoista olen tykännyt kovasti. Suurin osa on aleostoksia, jolloin lakoilla on se 1,5e kappalehintaa normaalin 3,95 sijasta. 


Mun mopo lähti käsistä version 2.0 löytyy tässä. Olen hehkuttanut varmaan miljoonasti Barry M:n lakkoja ja siitä, kuinka paljon niistä pidän. Niin mahtavan laatuisia ja paljon perussävyjä. Nämä oli tosi hyvässä tarjouksessa Lontoossa kun kävin siellä, joten muutama tuli ostettua. Empä mä paljon muita tuliaisia tainnut Lontoosta ostaakaan, mutta olin onnellinen lakkojeni kanssa. Viimeisenä Models Ownin Champagne, jonka kanssa Lontoosta vihdoin sain himoteltuani reilun vuoden tuon lakan perään. 

Musta tuntui, että mulla ehti taas syksyn aikana kerääntyä näitä lakkoja kolme kertaa enemmän kuin mitä niitä normaalisti kerääntyy, vaikka en ollut edes suomessa. Nyt taas kevät vedetään rajoitetulla mallilla, vaikka en kyllä montaa lakkaa edes ranskaan jättänyt, ettei sieltä sitten ole kamala ongelma saada niitä takaisin suomeen enää. 

Vaihdan nyt ehkä leimailemaan kynsiini pitkästä aikaa, koska keksin sunnuntain ja maanantain välisenä yönä, että minä haluan sen konadin joululaatan ja siitä sitten nopeasti tein cesarsille tilauksen kun piti siskollekin konadlakkoja pari tilata ja äsken hain paketin postiluukusta. Salla nopeat toimitusajat!

8 kommenttia:

  1. Oi mitä kaikkee ihana oot löytänyt! :3 Toi on oikeesti todella ärsyttävää, kun joku tulee saarnaamaan rahankäytöstä. Eiköhän se kuitenkin ole ihan jokaisen oma asia mihin rahansa käyttää... :D

    VastaaPoista
  2. Voi mitä ihanuuksia :) Muakin himottaa aina kaikki glitterlakat, mutta sitten loppujen lopuksi niitä tulee käytettyä aika vähän.

    Musta on naurettavaa, että jollakulla on pokkaa saarnata sulle sun ostoksista. Mitä hittoa se kenellekään muulle kuuluu, mihin joku toinen rahansa käyttää? Niin kauan kun sulla on katto pään päällä, ruokaa ja vaatteita ja laskut on maksettu, loput rahat saa vaikka syöttää lampaille jos siltä tuntuu. Se ei kuulu muille. Rahansa voi sitä paitsi käyttää paljon typerämminkin - vaikka tupakkaan...

    VastaaPoista
  3. oi ihania lakkoja! Mulla oli myös syksyllä hirveä lakkatilausbuumi! Ja suunnilleen joka viikko tuli joku kynsilakkatilaus ovelle. Sitte huomasin, että niistä en mitään ollut kerinnyt edes käyttää ja jaoin ne erikseen "käytetyt ja ei käytetyt". Nyt alkaa olla jo kaikki sata tilattua lakkaa käytetty. Ehkä saisin taas tilata lisää? :D Mutta siis joo tuosta rahankäytöstä. En käsitä kenelle se kuuluu että' kuinka ja miten niitä rahoja käyttää. Samoin itse katon ja lasken budjettini niin, että jos lakkoja tilailen, niin en jää kaurapuurodieetille loppukuuksi.

    Ja tiedän tuon tunteen kun saa pulloja hypistellä ja laittaa paikoilleen! Ah onko mitään ihanampaa. Ja voin sut kuvitella vielä niin hyvin sielä pläräämässä niitä, kun et oo omaa kokoelmaasi hetkeen nähnytkään!

    VastaaPoista
  4. Moi, kivoja lakkoja ostit !♥¨
    Osaatko sanoa paljon esimerkiks O.P.I - lakat makso, kun suomessa ne maksaa noin 16€ ?
    Onks siellä halvempaa ja mistä ostit noita lakkoja ?

    http://annikalivesindreams.blogspot.com

    VastaaPoista
  5. Passion for Nails: samaa mieltä olen itsekin (;

    Papu: juuri noin mäkin asian ajattelen. Tottakai ymmärrän, että jollekin itseäni kymmenen vuotta nuoremmalle saattaa tuntua hassulta se, miten voin rahaa lakkoihin käyttää, mutta ei mulla olisi ollut lapsena pokkaa yrittää yhtään arvostella kenenkään aikuisen rahankäyttöä.

    eerika: aloin jo itse huolestua siitä, kuinka paljon kicksejä sain siitä, että sain järjestellä kaikki laatikot uuteen järjestykseen ja nyt pullot on kaikki kauniissa järjestyksessä :D ja hui kun oletkin paljon tilaillut lakkoja, mutta tottakai se on oikeutettua uusia namilakkoja tilata, jos nyt jo kaikki vanhat on testattu läpi (:

    Ansku: OPI taitaa maksaa 13 euroa suunniilleen ranskasta. Näistä lakoista melkein kaikki on tosiaan tilattu netistä + sitten nuo Barry M:t lontoosta. Ranskassa on aika huonot lakkavalikoimat, joten nettiin luotan edelleen, jos mitään lakkoja pitää tilata

    Rose: olen samaa mieltä :D

    VastaaPoista
  6. Toi on kyllä musta just parasta lajitella uusia lakkoja paikoilleen. Joskus myös huvikseen on pakko istahtaa katteleen lakkoja ja miettiä et mitä vielä tarvis.

    Noh mä oon sellanen "kaikkimulleheti nyt" -tyyppi ja kesällä innostuin lakkailusta. joten pakko oli saada kaikki mahdolliset värit heti. Vaikka vielä on vaikka kuinka paljon tilaamatta.

    Ei ja hei pakko samalla kysyä, että eikö sulta koskaan kysytä et kuinka kerkeet käyttään kaikkia lakkoja ennenkun ne menee pilalle? Multa kysytään hurjan paljon sitä ja no, itse en usko, että noi nyt heti avaamisen jälkeen vuodessa tai parissa menee pilalle.

    VastaaPoista
  7. eerika: vaikka niissä lakoissa on yleensä se 24/36 kuukautta merkintä pulloissa sen säilymisen suhteen, totuushan on se, että lakat kestää vuosia, ja taas vuosia käytössä. on mulla pari lakkaa, jotka on varmaan lähemmäs 10 vuotta vanhoja ja edelleen ihan hyvässä hapessa ja täysin käytettävissä, joten tiedän, että vaikka en kaikkia lakkojani loppuun asti tule koskaan käyttämäänkään, saan niistä jokaisesta kyllä ainakin rahojeni edestä iloa vielä vuosienkin päästä, kunhan pidän huolen, että korkit on tiukasti kiinni ja lakat säilytetty sillä tavalla, ettei niitä esimerkiksi valo pääse pilaamaan

    VastaaPoista

Thanks for taking your time and commenting

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...