19.3.2011

Greetings from Germany aka. I have the most amazing mom ever!

Viikko sitten sain kuulla, että meidän äiti on lähdössä työmatkalle Saksaan (ei sillä, että kukaan asiasta mulle olisi tajunnut ilmoittaa kun en enää kotona asu), joten mitä tekee tytär siinä vaiheessa. Soittaa äidilleen puhelun joka alkaa suunnilleen sanoilla "äiti, kun sä oot menossa sinne saksaan ja siellä myydään sellaisia kynsilakkoja mitä suomessa ei ja...". Okei, kerroin mä kuulumiset ennen tätä todellista tarkoitusta.


About a week ago I found out that my mom was going on a business trip to Germany this week (not that anyone cared to mention it to me because I don't live at home anymore) so what does a daughter with slight nail polish obsession do then? She calls her mother and starts the conversation with "mom, I heard you're going to germany, and they have these nail polishes that we don't have in finland and...". Okey, maybe I told her how I was before telling her my actual reason to call but still.

Mun äitini ei varsinaisesti ole kamalan kannustava mun kynsilakkojenostamisen suhteen. Me käydään tasaisin väliajoin keskustelu siitä, että tää on mun harrastus ja haluan pistää rahaa tähän. Äiti ilmoittaa vasta-argumentiksi, etten ehtisi käyttämään kaikkia lakkojani koko elinaikanani vaikka haluaisin. Minä jatkan sillä, että kynsilakan elinikä on pidempi kuin mun ja tätä rataa jatketaan kunnes jompi kumpi väsyy.

At this point I think it's safe to tell you that my mom isn't actually that supportive over my nail polish obsession. Every once in a while we'll have a conversation about my hobby and the fact that I do wanna spend my money on this. She always tells me that I don't have time to use up all my nail polish in a life time and I tell her that my nail polishes will outlive me. We go on like that until one of us gets tired. 

Tällä kertaa äiti oli hiukan avoimempi asiaa kohtaan ja tutki jopa Essencen sivuja mun puhelimitse opastaessani sitä ja kertoessani mitkä jutut mua eniten kiinnostaa. Yritin painottaa sille joka käänteessä, että etsimällä ei mulle mitään tarvitse etsiä, jos drugstoret on sopivasti matkan varrella niin olisi kiva, että kävisit katsomassa. Meidän äidin tuntien olin varma, että se toisi mulle ehkä kaksi lakkaa. Voitte uskoa hämmästykseni kun mulle alettiin esittelemään alempana näkyvää sisältöä.

This time my mom was a bit more open minded about my nail polish obsession and she even took a look at the Essence website to actually see the polishes I liked the most. I tried to make sure that she knows that she doesn't have to worry about the polishes at all. That if she finds them, cool, but if she doesn't it's completely okay. Knowing my mom I though she'd brought me back maximum of two polishes or so, so you can imagine my face when she pulled all this out.


Hex Hex!, Mystic Wish!, Magic Wand! and the magnet
Nämä lakat oli niitä, joista olin kaikkein kiinnostunein. Voin kertoa, että me käytiin äitin kanssa myös yksi mielenkiintoinen puhelinkeskustelu sen saksassa ollessa siitä tarvittiinko näihin nyt pelkät lakat vai toi magneettipaketti ja lakat. Kuulemma äiti oli käynyt melkein jokaisessa vastaantulevassa drugstoressa ja viimeisestä, jossa se vielä nopeasti kävi ennen lentokentälle lähtöä, oli löytynyt tuo magneetti ja lakkoja myös. Mun ilme varmaan kertoi enemmän kuin tuhat sanaa kun sain nämä, koska olen niiiiiiiin kauan halunnut koittaa magneettilakkoja! Ainoa vaan että nopean testin perusteella, vähän vielä pitää harjoitella. 

These were the polishes that most wanted to have. I told my mom before her trip that you need both the polish and the magnet box to get the desired effect and we even had a funny phone call one day where she asked more instructions about the package. My mom told me that she had to stop buy almost every drugstore that she walked past to find the magnet box and finally, at the last drugstore where she stop right before heading to the airport, she had found the magnet. I was sure I wasn't going to get these and I love my mom so much for trying her hardest to find these to me. 

Sparkling Champagner, Sparkling silver, Crack me! Black, Crack me! White
Tarviiko näitä edes selitellä. Olen menettänyt sydämeni crackleille ja omnomnom, ovat ihania. 

Do I even have to explain these. I still love crackles, yes. 

Wake Up!, Mellow Yellow, Let's Get Lost, Choose Me!
Kyllä äiti tyttärensä tuntee vai miten se meni. Ei se muuten olisi osannut ostaa uutta versiota siitä samasta lakasta jota rakastan yli kaiken (joka mulla on jo OPI'lta ja Orlyltä), eli tuota oikean reunan kaunotarta. En maininnut tästä äidille sanallakaan, koska oletin, että tämä lakka oli aikoinen limited edition pullo. Olin valmis hyppimään riemusta kattoon kun tämän sain. Sävy siis se se maailman ihanin omasta mielestäni ja pelkään kuollakseni sitä päivää kun tätä lakkaa ei ole enää saatavilla. 

Mom knows her daughter well, right? She managed to buy me the polish that I love more than any other polish in this entire world! I thought that the Zoya/OPI/Orly dupe was only a limited edition polish last year so I didn't even mention this polish to my mom. I was ready to jump up and down when she pulled this out of her shopping bag. This is the one shade of nail polish that I'm terrified of running out. 

Mysterious black, More than silver and Style It Up -plate
Viimeisinä kynsijuttuina nail art ihanuuksia. 

And last but not least, some nail art goodies. 


Viimeinen kuva vielä asiasta, josta olin vähintäänkin yhtä innoissani kuin lakoista: mä sain palan Berliinin muuria. Kuinka hullun siistiä!

The last picture is of a post card that I got too and it has a small piece of the Berlin Wall in it. How freaking cool is that?

Niin kuin olen jo varmasti tuhannesti tässä postauksessa sanonut, mun äiti on maailman paras ihminen koko universumissa, nyt ja on aina ollut, ja olen niin kiitollinen kaikista ihanuksista mitä se mulle toi. Ainoa asia mikä harmittaa on se, että pystyn varmaan aloittamaan näiden käytön vasta viikon päästä, mikä on suuri yhyy-asia!

Like I've probably said about a thousand time already, my mom rules and I'm so thankful for all the goodies that she brought me. The only thing that is a little sad that I probably have to wait about a week before I can actually start using these. 

15 kommenttia:

  1. Oih Essencen lakkoja! Ostin nuita jokusen pullon Teneriffan matkalta ihan vaan sen takia, että ne oli jäätävän halpoja. Jos oisin tienny, että ne on oikeasti vielä hyviäkin, oisin kantanu koko kaupan mukanani. Kadehdin sua niin! Ja nuista magneettilakoista ois kiva saada pian kuvaa (:

    VastaaPoista
  2. Mulla taitaa olla tuo sama Essencen nail art lakka, tuo hopea. Se on mennyt ihan tajuttoman jankiksi lyhyessä ajassa, harmittaa vähän :( Pääsisimpä itsekin taas Saksaan ostelemaan Essencen lakkoja...

    VastaaPoista
  3. hiutale: meillä äiti sanoi samaa, että kalleimmat taisi olla noi magneetti-lakat, jotka olivat nekin alle kaks euroa... mua ei varmaan pitäisi päästää saksaan ikinä tai raahaisin 3 matkalaukullista näitä lakkoja mukanani :D ja laitan kuvaa heti kun saan noi lakat tottelemaan mua :D

    Veeu: niin mäkin olisi, jos tämä postaus olisi jonkun muun blogissa :D

    35 kiloa kosmeriikkaa: voi harmi, jos on paksuuntunut. kiitos kun vinkkasit niin osaan varoa jättämästä tota auki hetkeksikään ellei oo pakko

    VastaaPoista
  4. Voidaan joskus swapata jos tarvit Saksasta jotain. Joskus meiltä löytyy samoja lakkoja ja meiltähän ei ole Saksaan pitkä matka, olin siellä just viikko sitten kynsilakkaostoksilla :) Meiltä on siis 30 km Saksan rajalle. Ton keltaisen ostin itelle kans sekä noita magneettilakkoja swappiin. Tosin magneetteja ei ollu kuin yks jäljellä, mutta oon lukenu jostain blogista, että muutkin magneetit käy.

    VastaaPoista
  5. wow your Mom picked some great polishes! can we please see swatches of the magnet polish? pretty please :)

    VastaaPoista
  6. Oh, great mom and great shopping! My mom lives in Germany, i live in Croatia, and i also called her the other day to say her that i want some P2 nail polishes that are not available in Croatia :))) We have great moms :) <3

    VastaaPoista
  7. oon vähä pihall, mikä toi mangneettilakka jutska on?:D

    VastaaPoista
  8. Hih, mulla on tiedossa reissu saksaan (oletettavasti berliiniin) tai lontooseen. Molemmilta odotan paljon kynsilakkojen suhteen ;) just näitä essencejä oon saksasta aatellu hamstrata, jos sinne mennään.

    VastaaPoista
  9. intootje: hei pistän tuon tarjouksen korvan taakse :D kerro ihmeessä tännepäin, jos sulla on jossain vaiheessa jotain himotuksia suomesta, etkä oo täälläpäin käymässä niin voin tottakai mielelläni auttaa kanssa (:

    Enamel girl: swatches? definitely :D I'll have some swatches on nail wheel right now, I have to wait a little to be able to play around with these on my own nails

    Irena B: you mom seems so great too, we're lucky girls to have moms like this

    Linxu: mä taidan olla ite vain pihalla kun en ole muistanut selittää tota magneettilakkaa tarkemmin tekstiin :D eli siis kyseessä on lakka, jonka seassa on magneettihiukkasia ja kun levittää lakkaa paksusti kynnelle ja laittaa magneetin ihan lähelle märkää lakkaa, syntyy kynsiin raitakuvio joka on aika jännän näköinen

    norppa: mä taidan olla onnellinen kun sain tuliaisina näitä essencejä ja reissu lontooseen on reilun kuukauden päästä ja pääsen sinnekin lakkaostoksille :D

    VastaaPoista
  10. that was so nice! I really wish we had the image plates where I live

    VastaaPoista
  11. Hei hamstratkaa joku minullekin magneettilakkoja :D! Ihania tuliaisia, varsinkin tuo piece of berliinin muuri ;D.

    VastaaPoista
  12. Ojj! Mun isä (joka käy noin kuukausittainn Saksassa) lähetti viestin, joka loppui näin:
    "...pari Essence tuotetta"
    En jaksa odottaa huomiseen...

    VastaaPoista
  13. Beauty Addict: I wish they'd sell all the essence products in finland too (:

    Panda: berliinin muuri oli mustakin tosi symppis :D

    Nunanna: hei, saisinko minäkin isän, joka kävisi kuukausittain saksassa, toivottavasti saat kivoja juttuja :D

    VastaaPoista
  14. Mä kommentoin tänne kyllä jo kerran, mutta ei näy... Kysyisin että miten tuo magneetti lakka toimii, tai siis et mistä se sana magneetti johtuu?? Mäkin omistan palan berliinin muuria :D

    VastaaPoista

Thanks for taking your time and commenting

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...