9.3.2011

Mitäköhän lakkaa se käyttää?

Sain vähän aikaa sitten anonyymiltä tälläisen kommentin, jollaisia olen saanut paljon aiemminkin ja johon silloin en kunnolla osannut vastata, mutta nyt, parin konkreettisen esimerkin kautta pystyn.

"Moi, kun sä näet muilla, ihan tuntemattomilla ihmisillä lakkauksia niin ajatteletko automaattisesti, että hyi kun on kamalat/rumat/hienot/kuluneet lakkaukset ja haluaisitko antaa vihjeitä niille kynsien laitosta?"


Mä voin usein sanoa tiedostavani muiden lakkaukset, esimerkiksi kassalla myyjän. Samoin koulukavereiden kynsiä tulee usein tutkittua ja moni ystäväni mielellään esitteleekin mulle kynsiään, mitä lakkoja on käyttänyt ja miltä ne vaikutti. Musta se on yleensä kivaa ja usein annan mielellään neuvoja ihmisille siitä, miten lakat saisi kestämään paremmin tai levittymään tasaisemmin.

Tänään ruokakaupan kassalla yritin kynsilläni tökkiä sitä sirukortinlukijaa (kuka muu vähänkään pidempikyntinen vihaa sitä?) ja samalla kiinnitin huomiota kassatytön kynsiin. Lyhyihin, suloisiin pastellinkeltaisiin kynsiin. Siitä nopeasti niitä vilkaistuani huomasin, että lakka oli hiukan raidoittunut ja huonosti levitetty, mutta oma reaktioni ei ollut mikään hyi, ompas rumat. Sen sijaan olisin voinut kysyä "saanko haistaa sun kynsiä?" koska olin melko varma, että kyseessä oli se Rimmelin pastellikeltainen hajulakka.

Niin tärähtänyt en päästäni onneksi ole, että menisin kysymään tuntemattomalta saanko haistaa hänen kynsiä. Lähinnä ajattelin vain omaa reaktiotani, joka yleensä aina toisten kynsiä tutkaillessa menee kyllä siihen "mitäköhän tuotteita tuo on käyttänyt" arvuuteluun ennemminkin kuin mihinkään "hyi kuinka kamalat"-reaktioon. Itseasiassa en muista törmänneeni niin blogeissa kuin oikeassakaan elämässä kynsiin, jotka olisivat mielestäni olleet kamalat. Ainoastaan välillä tekisi mieli neuvoa, miten niistä voisi saada siistimmät ja kestävämmät.

Samoin kun blogimaailmassa jos joku jättää minulle kommentin "aloitin uuden blogin, jos haluat voisit käydä kurkkaamassa, vaikka ei ne kynnet siellä ole lähelläkään sitä tasoa mitä sinä teet". Tottakai käyn mielelläni kurkkaamassa uusia blogeja, eikä mun mielestäni kenenkään kannattaisi verrata omia taitojaan kenenkään toisen bloggaajan taitoihin. En mä omasta mielestäni ole kovin kummoinen taiteilija. Tiedän, että monet ovat vähän eri mieltä, mutta olen oppinut asiat kantapään kautta. Arvatkaa vain kuinka onnellinen olen siitä, että mulla EI ole todisteita esimerkiksi ensimmäisestä vinomanikyyristäni? Siihen muistaakseni käytettiin ainakin kolmea eri lakkaa, hammastikkuja, erittäin röpyliäisiä viivoja ja aikaa varmaan kolme tuntia... Nykyään perus vinomanikyyrin tekemiseen menee max 20 minuuttia.

En tiedä onko tässä mitään järkeä, mutta halusin nyt vastata kerrankin kunnolla siihen, mitä multa on useasti kysytty. Palaillaan illemmalla ihan kynsillä ja arvatkaa mitä kauppohin on tullut?


Rakastan Pupuneidin rakeita ihan hirmuisesti! Pääsiäinen ja kevät tulee vihdoinkin. Jeejee!

16 kommenttia:

  1. Mä oon ite huomannut kanssa sellaisen asian, että katon melkein ekana toisen kynsiä! :D Ja mua itteeni ärsyttää se tapa. :| Ja kuin myös ärsytti aivan suunnattomasti ne sirukorttilukijat, tiennyt ikinä miten päin tökkis numeroita sinne. :D
    Hahaa, jollain muullakin on vuoden kohokohtana pupuneidin hedelmärakeet :P Harmi vaan kun onnistun aina oleen sillon karkkilakossa kun näitä on saatavana :D Siksipä hamstraan niitä aina pari pussia sille päivälle kun karkkilakko päättyy 8)

    VastaaPoista
  2. Ja toki pitää tästä postauksesta kysyä se olennaisin asia, oliko nuo Pupuneidin rakeet sellaisia, hmm..., vähän "sitkeitä"? Tuo aavistuksenomainen "sitkeys" on siis mielestäni hyvä ominaisuus, jos noi on niitä, niin täytyy lähteä kauppaan toivioretkelle.

    VastaaPoista
  3. Oma huomioini kiinnittyy aina toisten ihmisten kynsiin ja välilla esim. kaupan kassallakin on pakkoa kehua myyjän kynsiä tms. Ja jos kynsissä on paljon yksityiskohtia, tekisi mieli jäädä tutkimaan tarkemminkin, mutta ei nyt kuitenkaan kehtaisi :)

    Itse kun olin kaupan alalla töissä ja kun monet asiakkaat kehuivat kynsiäni, siitä tuli iloiselle mielelle :)

    VastaaPoista
  4. Hei teepäs ihmeessä sellainen 'kestävät ja siistit lakkaukset' -neuvontapostaus. Kelpais esim. mulle. ;)

    PS Pupuneidin hedelmärakeet on ihan parhaita.

    VastaaPoista
  5. Vaikka itse en hirveästi kynsiä harrasta -ainakaan niin miten kaikki kynsibloggarit ;) - niin kyllä se huomio itselläkin saattaa kiinnittyä toisten kynsiin, esim. kassatädin. Etenkin silloin jos ne ovat oikein nätit kynnet, en ainakaan muista kertaakaan että olisin katsonut jonkun kynsiä kuinka lohkeilleet tai epäsiistit ne ovat sillä en varmaan osaa kiinnittää niihin niin huomiota. Mutta nätit kynnet kyllä huomaa!

    Ja kyllä muaki ärsyttää ne sirukortinlukijat, joissakin tuntuu olevan hirveän pienet napit ja sitten tulee kauheat paineet jos on takana hirveä jono muita ihmisiä odottamassa että pääsevät maksamaan ostoksensa. :')

    VastaaPoista
  6. Nonni! Mun ei pitänyt lähtee täältä mettän keskeltä tänään mihinkään, mut nyt on pakko lähtee ajeleen kauppaan hakeen pupurakeita. Kiitti vaa. :D

    VastaaPoista
  7. Mä en ite yleensä muodosta sen kummempia mielipiteitä muiden kynsistä ellei mulle näytetä niitä tarkoituksella. Tosin hyvin suttuiset (kynsinauhoille menneet) lakkaukset saa mun päässä vähän semmosen eeeeehh... -efektin, mutta eihän se minun asia ole. Tosin ihan lakkaamattomiin kynsiin kiinnitän huomiota aika paljon! Tutkailen mielelläni tylsällä oppitunnilla opettajan kynsiä ja arvioin niiden kuntoa. :D

    VastaaPoista
  8. Mullakin on aina ongelmia sen sirukortinlukijan kanssa :S Ja en yleensä muuten kiinnitä huomiota kynsiin kuin juuri kassaneideillä, kun niiden kädet on sopivasti siinä näytillä :D Ja usein ajatus on "onpa kiva väri, mikähän lakka se mahtaa olla?". Viime päivinä olen törmännyt vain viimeisiä veteleviin lakkauksiin, ainakin kolmet kynnet, joissa oli lakkausparat olleet jo varmaan lähemmäs viikon ilman päällyslakkaa :( Tuli vaan surullinen mieli, kun en itse kestä katsella yhtään lohkenneita lakkoja, saati sitten sellaisia joista on jo puolet karissut pois..

    VastaaPoista
  9. Herkkusuuna on tartuttava olennaiseen! Onko noi Pupu-neidin hedelmärakeet semmoisia jellybeanin tapaisia (ainakin näyttäis siltä) mutta sitkeämpiä? Oon joskus syönyt sellaisia pääsiäiskarkkeja ja ne oli TOSI hyviä!

    VastaaPoista
  10. Mä kanssa huomaan jos jollakin on nätit kynnet tai erityisen nättiä lakkaa. Toisaalta huomaan myös jos jollakin on esim mustaa lakkaa, josta on puolet kulunut jo pois. Silloin kyllä tulee mieleen, että olisko iso vaiva ottaa ne lakat pois...

    VastaaPoista
  11. Suvi: itsekin olevinaan yritin olla karkkilakossa, mutta se unohtui aika äkkiä kun noita kaupassa näin :D

    Ano: uskon tietäväni mitä tarkoitat ja joo, on ne silleen pikkusen sitkeitä

    Eve: olin itsekin kassalla töissä (en tosin kaupan) koko viime kesän ja piristi aina jos joku asiakas kynsiä kehui (:

    Maija: pistän korvan taakse ja toteutukseen mahdollisimman pian :)

    Serrated B: muakin ärsyttää ne lukijat, varsinkin sillon jos niillä menee ikuisuus varmenta tai muuta :D sitten taas itse kassana kiroan ne kaikki ihmiset, jotka sössii sen tapahtuman ja joudun tekeen kaiken uusiksi... vähän ristiriitaista ehkä :D

    Miiwu: soriiii :D mutta eikö oo kiva juttu, että pupuneidit tuli kauppoihin :D

    Hantta: nyt munkin tekee mieli tutkia opettajien kynsiä...

    Nina: mä en kanssa ymmärrä miten ihmiset kestävät lohjenneita lakkauksia...

    Papu: et olisi paremmin voinut kuvailla! juuri sellaisia ihan ministi sitkeämpiä ja kirpeämpiä, jelly beanit on ihan liian sokerisenmakeita ja pehmeitä :D

    intootje: juu, samat fiilikset tulee niistä ihan kuluneista lakkauksista, ne ei ole kenelläkään imartelevat (paitsi ehkä kunnon rokkaripojalle hyväksyisin ne :D)

    VastaaPoista
  12. Äää ite taas en ikinä kato kenenkään kynsiä, jos ei niitä erikseen näytetä. Usein jotkut huomaa mun kynnet ja sit ne on sillee "eikä älä kato mun kynsiä ne on rumat" ja vasta sit rupeen kattoo että mikäs niissä nyt on vikana. ;D

    VastaaPoista
  13. Mä kytistelen kanssa millaisia kynsiä muilla on. Kehaisen ja kysyn jotain jos nään jollain nätin lakkauksen tai että kynsiin on panostettu. Nykyää tulee kiinnitettyä aika paljon huomiota muiden käsiin (hyi mikä kyylä xD ) ja ei se kovin kivan näköistä ole jos asiakaspalvelualalla olevan kädet on hoitamattomat...tosin eipä kaikki käsiin jaksa panostaa ja joissain hommissa kädet menevät päivänkin aikana huonoon kuntoon

    VastaaPoista
  14. Sonne: mä oon taas sellainen kun joku huomaa mun kynnet niin vedän kädet äkkiä nyrkkeihin ja selän taakse :D

    hanne: mä vihaan sitä miten esim paljon kolikoita käsitellessä kynnet menee väkisin huonoon kuntoon kun kaivaa niitä kolikoita sieltä kassakoneesta :D mutta kyllä silti mun mielestä hyvällä asiakaspalvelijalla on kädet ihan kunnossa, koska se on osa sitä siistiä yleisvaikutelmaa

    VastaaPoista
  15. Kyllä täytyy itsekin myöntää että tulee välillä vähän vilastua niiden asiakkaiden kynsiä kun on kassalla töissä.. :D

    Oon ihan into ihkuttelija aina jos jollain on tosi kivat kynnet, toivottavasti en oo antanu kellekkään itsestäni ihan friikkiä kuvaa. ;O

    VastaaPoista
  16. LeCianne: mä en jotenkin kassalla ollessa muista ikinä kehua kenenkään kynsiä, ellei ne oo superupeat :D

    VastaaPoista

Thanks for taking your time and commenting

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...