4.5.2011

Vastauksia kysymyksiin - Kynnet

Koska olitte maailman ihanimpia, ja kyselitte hirmuisesti kaikkea, jaoin kysymyset kahteen eri postaukseen. Tämä ensimmäinen osa käsittelee kynsiä, niiden hoitoa, kynsilakkoja ja blogiin/bloggaamiseen liittyviä kysymyksiä. Huomenna keskitytään sitten taas niihin randomeihin kysymyksiin, joissa keskitytään siihen, miten kummallinen mä olen... Here we go: 



Jos saisit käyttää kuukauden ajan vain yhtä Suomessa myytävää alle viiden euron kynsilakka merkkiä, mitä käyttäisit?
Wild & Crazy värivalikoiman ja erilaisten koostumusten monipuolisuuden takia

Lakkaatko kesäisin varpaankynnetkin?
Mä olen ihan uber-laiska varpaankynsien lakkailija, vihaan sitä kun ne ei kuivu ikinä ja on ihan avuton olo, mutta kyllä mä ne lakkaan... on tosin eri asia missä kunnossa ne jaksaa olka :D


Oletko tutustunut ihmisiin blogisi kautta? Keneen/keihin?
Silleen paremmin pelkästään Sonneen. Muihin en oikein ole tutustunut kunnolla, mutta toivottavasti joskus saan tilaisuuden. Sonne kanssa palaset vaan naksahtivat paikalleen melkein heti ja on ollut helppo höpötellä

Voisitko kuvitella elämääsi ilman kynsien koristelua? 
Mun pitäis ehkä kehittää joku uusi obsessio siinä tapauksessa, jos en kynsiä saisi koristella... sen verran iso osa kynnet mun elämääni ovat

Mikä merkitys on aluslakalla, ja minkä tyylistä lakkaa laitat aina normi kynsilakan alle? 
Aluslakka luo tavallaan muurin värilakan ja kynnen välille. Värilakoissa voi helposti olla kemikaaleja ja pigmenttejä, jotka mm värjää kynnen pintaa tai heikentävät sitä ja aluslakka välissä auttaa estämään näiden haitallisten/värjäävien aineiden pääsyä kynnelle. Itse käytän kynnenkovettajaa aluslakkana, tällä hetkellä käytössä Nubarin Nu Nail

Mikä on sun mielestä PARAS lakka IKINÄ?
OPI:n Catch Me In Your Net. Ehdottomasti!'


Mitäs sun vanhemmat tykkää sun kynsiharrastuksesta? 
No tota noin... mun isäni on aika ok asian suhteen, se ymmärtää tämän harrastusena muiden joukossa ja ymmärtää miksi haluan panostaa tähän myös rahallisesti. äiti taas, no, se ei ehkä ole ihan yhtä kannustava. se on nyt vihdoin parin vuoden propagandan jälkeen uskoo, että ne lakat ei kuiva pulloissa ja kuole ja alkaa vihdoin kanssa ymmärtämään tätä. silti sen kanssa tasaisin väliaijoin väitellään lakkailun fiksuudesta

entäpä millon alotit niinku serious lakkailun?
2009 vuoden alussa

Miten innostuit kynsien laitosta?
Innostuin joskus 2008 loppuvuodesta lakkailusta, mutta niissä kynsissä oli aika 20 kerrosta lakkaa ja ne ei kuivaneet ikinä :D kun muutin ulokomaille 2009 vuoden alusta, halvat lakat saivat kiinnostuksen nousemaan ja siitä se sitten lähti. nopeasti sen jälkeen löysin ulkomaiset kynsiblogit ja joskus sen jälkeen myös suomalaiset

Minkälaisista blogeista sinä pidät?
Kynsiblogeista sellaisista, joissa on selkeät kuvat, miellyttävää tekstiä ja kivan oloinen kirjoittaja. Pidän siis blogeista, joissa on vähän myös lifestylea seassa. Ihan kaikissa muissakin blogeissa noi selkeät kuvat, mielenkiintoinen teksti ja mukava bloggaaja miellyttävät.

Saako ohutpäisiä nail art pensseleitä jostain kaupasta hyvään hintaan, koska en saa netistä tilata ja stockalla maksaa yli 20€ kappale? vai kävisikä eyeliner pensseli? 
kannattaa tutkia askartelukauppojen (tiimari, sinooperi yms.) valikoimaa, niistä voi löytyä ohutpäisiä siveltimiä tai eyelinersivellinkin käy ihan loistavasti tohon tarkoitukseen

Mitä vanhempasi, sukulaiset, sisaruksesi tai kaverisi sanovat kynsi harrastuksestasi?
vanhempien suhtautuminen tulikin tossa yllä jo esille... siskoa on puraissut kanssa pieni kynsikärpänen ja koen pientä ylpeyttä kun se sanoo "taidan mennä ylös tekeen uudet kynnet". kaverit lähinnä ihastelee lopputulosta ja kysyvät vinkkejä eri asioihin... 

Monta kynsilakkaa sinulla on?
rehellisesti sanottuna: en uskalla edes laskea :D veikkaisin, että 400-500 ois ehkä aika realistinen määrä, josta ehkä 300-350 ois semmoisia, jotka myös haluan säästää... yritän olla tasaiseen tahtiin ankara itselleni ja pistää lakkoja eteenpäin mm. blogikirppiksillä, jos en niitä oikeasti käytä

Tykkäätkö Lumene Natural Code - merkistä?(Itse en koska 1. se ei peitä kunnolla. 2. Se värjää kynnet vaikka oli kaksi kerrosta aluslakkaa alla (konadin) 3. Se raidoittaa.)
en tykkää! ihan naurettavan kallis hinta pienelle pullolle ja omien kokemusten pohjalta ihan hirveä laatu. Natural Codella on kyllä muuten tosi hyviä meikkituotteita, mutta lakat on omien kokemusten pohjalta ihan kammottavia

Lempi lakkamerkkisi?
China Glaze


Inhokki lakkamerkkisi?
Mavala!

Lempi nettikauppasi?
hmm, jos ebay hyväksytään nettikaupaksi, se, jos ei niin transdesign

Lempi kynsilakkasi?
OPI - Catch Me In Your Net

Miten saat kynnet pitkiksi ja pysymään siinä, ettei katkea/lohkeile?
kynnet saan pitkiksi kärsivällisyydellä ja hyvällä hoidolla. kynnenkovettaja ja parin päivän välein lakkailu on mulle ihan must tai kynnet kuolee. yritän syödä myös kalkki & pii tabuja, joiden pitäisi vahvistaa kynttä... ja lohdutukseksi, mun kynnet lohkeilee ihan naurettavan helposti sivuilta tai kulmista, mutta pitää vaan yrittää saada ne viilattua taas muotoon sen jälkeen

Monta Konad laatta sinulla on (Feikit käy myös..)?
49 (konad x26, bundle monster x21, essence x1 ja fauxnad x1)

Mikä lakoistasi sopisi tähä kuvaukseen parhaiten: kaunis, kesäinen, raikas ?
China Glazen Orange Marmelade


Millaiset postaukset on sun mielestä kivoimpia tehdä ?
mä melkein tykkään eniten höpötellä tolle kameralle, kun sen takana saa olla niin oma itsensä... 

Miten sulla on varaa kaikkiin kynsijuttuihin!? 
työt + säästöt + priorisointi. ostan mielummin parilla kympillä muutaman lakan jenkeistä kun käytän rahat johonkin gina tricotin akryllirytkyyn, joka nukkaantuu yhden pesun jälkeen... ja muutenkin ylipäätään elämällä oman rahatilanteeni mukaan

Miten kyntesi on noin pitkät, eli mitä kaikkea teet (syötkö jotain erikoista, mitä tuotteita käytät)
Kynnenkovettaja ja lasiviila on varmaan ne mun suurimmat avaimet onneen

Miten/milloin/mistä lähti "idea" kynsiharratukseen ja siihen että pidät blogia?! 
Kynsiharrastus nosti päätään ihan huomaamattaan talven 2008/2009 aikana... idea blogiin lähti siitä kun mun toinen blogini, joka kertoi ajasta ulkomailla, oli hiljentynyt hetki sitten ja kaipasin sitä jotain paikkaan, jonne kirjoitella päivittäin ja ajattelin kokeilla siipiäni kynsiblogin kanssa

Onko kukaan tuntematon kehunut sun kynsiä ihan esim kaupassa?!
on muutamaan kertaan... tosin yleensä ne kehut on tulleet kun itse häärään siellä kassan takana käsilläni (:

Seuraatko suomalaisia kynsiblogeja, jotka ei ole välttämättä niin suuria/tunnettuja?!
seuraan joo, mulle tunnettavuus ei oo mikään merkki sille mitä luen vaan jos tykkään sisällöstä, luen mielelläni blogia kuin blogia. viimeaikoina mm. sinikilpikonnan blogi on miellyttänyt, jossa ei tainnut olla kuin pari lukijaa googlen kautta kun kirjoittaja kommentoi mulle ja linkitti bloginsa. kannattaa käydä kurkkaamassa, koska mielestäni todella kiva blogi

Tykästytkö ihmisiin helposti esim. blogissa jos joku kehuu sinua, alatko heti pitämään ihmisestä jos vaikka jotenkin tiedät hänet hänen bloginsa kautta?
mä muodostan yleensä nopeasti ihmisistä mielipiteitä ja pystyn sanomaan keiden kanssa kemiat sopii hyvin yhteen ja kenen kanssa ei. siihen ei kyllä yleensä vaikuta mitenkään se, kehuuko joku ihminen mua vai ei, vaan se riippuu ihan muista jutuista. voin kuitenkin ihmisten blogien perusteella mielestäni helposti eritellä ihmisiä, joiden kanssa tulisin oikeassakin elämässä loistavasti toimeen ja niitä, joiden kanssa kemiat ei vain kohtaisi

Jos joutuisit autiolle saarelle kuukaudeksi ja saisit valita kahdesta vaihtoehdosta a) kynsien hoitoaineet ja tarvikkeet mukaan tai b) suosikkibändin privaattikeikka saarella, kumman valitsisit?
musiikki on oikeasti varmaan ainut asia maailmassa (perhettä ja ystäviä lukuunottamatta), joka voittaa kynnet mun arvoasteikolla. joten pojat vois tulla keikkailemaan mielellään mulle, kynsistä viis :D

Osaatko tunnistaa eri ihmiset (ystävät tai seuraamasi blogikirjoittajat) heidän kirjoitustapansa perusteella?
yleensä semmoiset ihmiset, joista näkyy se, että he kirjoittaa muutenkin paljon on helppo tunnistaa, mutta yleiset sunnuntai-bloggailijat/ihmiset, jotka eivät kirjoita muuta kun pakolliset jutut onkin sitten aika mahdoton tunnistaa

Mistä tiedät/saat kuulla aina tulevista uusista lakoista? Siis kun joltain ns. tunnetummalta merkiltä tulee uusi lakkakokelma, niin mistä tiedät sen tulevan?
mulla on niin paljon ulkomaalaisia blogeja googlen listalla, jotka saa noita pr-maileja ihan lakkayhtiöiltä, että yleensä kun uusi kokoelma on tulossa, koko googlereader räjähtää niistä postauksista, joissa hehkutetaan uutta tulevaa kokoelmaa :D



Kun lakat sitten saapuvat kauppoihin, niin pyritkö saamaan sinua miellyttävät itsellesi mahdollisimman nopeasti vai odotteletko ihan rauhassa ja tilaat/ostat sitten joskus myöhemmin?
Olen niin hirveä materialisti, että kyllä mä aika nopeasti pyrin saamaan ne omat kiinnostuksenkohteet, koska se himo niihin ei laannu muuta kuin koittamalla lakkoja omalla kynnelle. Joskus tietysti rahatilanteen huomoiden pitää odotella enemmän tai vähemmän


Mikä on oudointa tai hauskinta, miten sun kynsiä on kommentoitu? 
hauskinta on ehkä kun työskentelin au pairina, toinen mun hoitolapsista oli koko ajan luullut että mun kynnet on tekokynnet ja kun asia hälle valkeni, käytiin aika mielenkiintoinen "but you have fake nails on" "no I don't" "yes, you do"... keskustelu tytön kanssa asiasta :D

Opin Catch me In Your Net ja Orlyn Halleys Comet, onko nämä kaksi "samat" sävyt? Olen nähnyt molemmista paljon kuvia ja näyttävät aika samalta, kuten myös yksi Zoyan väri, olisiko Charla?
Tässä on mielestäni demostroitu parhaiten noiden samankaltaisuus. Eli ovat periaatteessa ihan identtisiä, mutta lakan ihanuuden takia musta on täysin oikein omistaa molemmat :D

miksi kynnenkärjen valkoinen osa (sille on varmaan nimikin?) voi olla epäsiisti? siis sillä tavalla, että se "valuu" alaspäin kynsinauhoja kohti... :D
Hmm, kuulostaapas hassulta. omaan mieleen tulee vaan se, että itselläni esimerkiksi toisen etusormen smileline on tosi syvä, koska olen telonut kynteni ja kynsi on irronnut kynsipedistä siltä matkalta. joten jos olet onnistunut telomaan kynttäsi irti kynsipedistä, voisin kuvitella smile linen olevan epätasainen tai sitten se on joku ihan perinnöllinen juttu. kuulostaa tosiaan aika kummalta

Millä puhdistat siveltimet joilla teet kuvioita kynsiin?
Useimmin käytän kuvioihin nail art lakkaa, jolloin sivellintä ei tarvitsi puhdistaa. Jos kuitenkin käytän sivelintä, otan yleensä kynsilakanpoistoainepullonkorkkiin vähän poistoainetta ja nenäliinan ja dippailen sivellintä poistoaineeseen ja pyyhin sitä paperiin ja toistan saman kunnes sivellin on puhdas. tämän jälkeen pesen siveltimen vielä vedellä jos jaksan, mutta yleensä vaan pyyhin sen kuivaksi

Kauanko sulla yleensä menee aikaa kynsien lakkaamises?
Riippuu aika paljon siitä mitä teen... perusvärilakka menee alle puoleen tuntiin, mutta jotkut koristelut voi viedä tunnin, vähän ylikin. Mä teen kynnet yleensä tosi nopealla temmolla (leimaan heti kun aluslakka ei vaan mee ruttuun yms) ja musta on hassua, miten jotkut tuntuvat pitävän kynsiin kulutettua aikaa jotenkin merkkinä niiden hienoudesta

Esim. mä vähät välitin joskus vuosi sitten aluslakoista ym., enkä muutama vuosi sitte tiennyt että kynsiä voi lakata muullakin kuin yksivärisesti hempeällä vaaleanpunaisella tai jos haluaa räväyttää, kirkkaanpunaisella. Mitä tämmösiä sulla on ollut?
Mulla on ollut varmaan miljoonia tällaisia kanssa. Aluslakoista ei ollut jossain vaiheessa mitään tietoa... ei myöskään päällyslakoista. Mulle oli joskus vieras ajatus, että muihinkin kuin rakennekynsiin voi tehdäkuviointeja... ja tälle pop punk ihmiselle oli täysi järkytys vielä joulukuussa 2008 kun erehdyin lakkaamaankynteni kirkkaan pinkeiksi ja sitä piti vähän lieventää nopeasti lakkaamalla joka toinen kynsi mustiksi kun pinkit kynnet oli hirvitys :D

Eli kuinka usein sä lakkaat kyntesi uudelleen (mietin vain, ku välillä tulee postauksia niin nopeaan tahtiin)?'
Lähes päivittäin usein... riippuen paljon omasta vapaa-ajasta. Mä tykkään lakkailla kynsiä usein, oon supernopea kyllästyjä ja nyt kesällä tiedän, että yhdet kynnet selviää kunnossa ehkä just ja just sen yhden työpäivän :D


Ja toinen kysymys, että jos esim. yksi kynsi menee piloille (siitä tulee ruma), niin otatko lakat pois ja aloitat alusta? Vai annatko sen yhden kynnen olla ns. rumana joukossa? Entä jos koko käsi tuntuu menneen pilalle?
Riippuu vähän... aika harvoin teen yhden kynnen perusteella päätöstä. Yleensä teen kaikki kynnet loppuun ja tutkin niitä hetken ja päätän lähteekö poistoon vai ei. Mä yleensä päivän siedän vähän huonompiakin kynsiähelposti ellei ne sit mene tosi pieleen


Mikä on sun mielestä haastavinta kynsien laittamisessa?
Mulle tällä hetkellä se, että odottaa niiden kynsien kuivamista, mulla kun tulee pakottava tarve tehdä noin 16 miljoonaa juttua just kun kynnet on märät... toisena ehkä oman hienomotoriikan harjoittaminen etenkin vasemmassa kädessä siten, että oikeaan käteen voi taiteilla kuvioita

Tunnetko koskaan huonoa omaatuntoa, jos ostelet uusia kynsijuttuja (esim. rahaa kuluu, sulla on niitä ennestään jo jne)?
Mä olen varmaan sen verran materialisti, että unohdan tuntea huonoa omaatuntoa :D mun kynsijutut on kuitenkin mun itseostamiani rahoilla, joita oon pitkään tienannut (olen ollut lähes tauotta töissä siitä kun olin 15 lukuunottamatta näitä opiskelukuukausia) joten koen itse voivani käyttää rahani asioihin, jotka tekevät mut onnelliseksi. Kyllä mä nyt viimeisen 1,5 kuukautta olen koittanut vältellä kaikkien kynsijuttujen ostamista tämän Lontoon-matkan takia

Sitten vielä, että millä tyylillä tykkäät laittaa kynsiäsi eniten (tällä tarkoitan esim. ihan vaan lakkausta, jotain strasseja, vesimarmorointia jne)?
Mä luulen et noi nail art lakat ja dotting tool on tällä hetkellä mun parhaita kavereita :D

Ja vielä ekstrakysymys, jota pohdin, eli olitko säkin alussa ihan surkea lakkailija (elättelen toiveita, että mulla on vielä mahiksia osata yhtä hienosti ku sä :p)?
OLIN! Mä olin aivan onneton alussa ja kauhulla muistelen mm. ekaa vinomanikyyriäni! Kyl mä koen, että kehityin aika nopeasti kohtuulliseksi taiteilijaksi kun jaksoin yrittää ja epäonnistua, mutta olin alussa ihan uskomaton säheltäjä :D

Kauan käytät enimmillään kynsien hoitoon ?
Ihan hoitoon-hoitoon menee varmaan maksimissaan puoli tuntia jos sitäkään... lakkauksiin ja laittoon on 3 tuntia varmaan ollut maksimi, kun väkersin minihelmien kanssa niitä arabialais-painotteisia kynsiä

Mikä on ei-niin-mukava väri kynsilakoissa ?
Ruskea ja ihan perus nude ilman mitään erikoista... liian pliisuja mulle :D

Kuinka kauan oot nyt kirjottanu blogia ?
No tätä blogia syyskuusta 2009 eli reilu puoltoistavuotta, ylipäätään mitään blogia vuodesta 2005

Mihin lakkaväriin oot rakastunu ?
Keltainen on aika nam väri... samoin kuin pinkki ja turkoosi

Minkä muistelet ollees sun maximi määrä kynsilakkoja ?
mä luulen (ja tää on todella vaan luulo, koska en ole uskaltanut laskea) mutta maksimissaan on vedelty jossain 500-600 välillä... nyt oon kevään aikana aika tehokkaasti laittanut kiertoon varmaan 150 lakkaa ja ajattelin tossa toukokuun aikana tehdä taas ankaran ratsian laatikoihini ja laittaa myyntiin taas ne mitä en oikeasti käytä... 

Lakkailetko myös varpaankynsiäsi? Jos lakkailet, ni ihanko vaan yksivärisesti, vai teetkö myös niihin koristeluja?
En muista vastasinko tähän jo kerran, kun oon kirjoitellut tätä luonnoksiin sitä mukaan kun kysymyksiä on tullut, mutta lakkaan, mutta ehkä kerran kahdessa/kolmessa kuukaudessa. Mua ärsyttää kuivatella varpaiden lakkoja ja usein ne on aika ruokottomassa kunnossa ennen kuin jaksan mitään uutta niille tehdä. Kesäisin yritän vähän parantaa, mutta onnistumisprosentti ei silloinkaan ole maailman paras :D koristeluja en varpaisiin tee'

Shoppailetko useimmiten kynsilakkoja, vaatteita vai cd/dvd:tä?
kynsilakkoja, ehdottomasti. cd/dvd:t oli mun suurin menoerä ennen kun ihastuin kynsilakkoihin, mutta nyt lakat on ehdottomasti mun suosikkejani

Mikä on kamalin lakka IKINÄ?
niistä mitä omistan vai kaikista maailman lakoista? omista lakoista joku wet n wildin ikivanha glitterlakka, jonka pohja näyttää kuravedeltä, kaikista maailman lakoista... noin 90% nudeista

Sinun mielestä laadukkain lakka merkki?
OPI ja China Glaze on ne, joiden laatuun luotan aika vakaasti

Millon ostit ensimmäisen lakkasi? 
ensimmäinen, jonka muistan ostaneeni ikinä oli kai seiskalla kun oltiin kaupungilla kaverin kanssa, joku H&M:n Snoopy-lakka. Silloin koin itseni niin aikuiseksi ja nyt myöhemmin naurattaa (ps. kukaan ylästeikäinen ei saa loukkaantua tästä)

Syötkö biotiinia?
Enemmän ja vähemmän aktiivisesti kyllä. Pyrin syömään päivittäin, mutta välillä unohdan

Miksi ihmeessä pitäisi olla appelsiinipuutikku, eikös joku bambutikku käy ihan hyvin?
Varmaan koska joku fiksu appelsiinipuufarmari on keksinyt liikeidean ja aivopessyt koko maailman uskomaan, että appelsiinipuutikut on ainut oikea keino kynsinauhojen tökkimiseen :D rehelisesti sanottuna en ole kuullut kenenkään ikinä selittävän appelsiinipuutikun funktiota siten, että sen nimenomaan pitäisi olla appelsiinipuutikku, mutta kai se jotenkin johtaa juurensa sen puun rakenteeseen ja käsiteltävyyteen + siihen miten se kestää käsiteltynä kemikaaleja. näin ainakin itse ajattelisin. (olen myös melko varma, että suurin osa appelsiinipuutikkuina myytävistä jutuista eivät ole appelsiinia nähneetkään, vaan niitä myydään sillä nimellä...)

Millaiset jääkiekkoaiheiset kynnet tekisit? Tai muuten meneillään olevien MM-kisojen henkeen sopivat?
SM-liigaa ajatellen, jotkut missä olisi mustaa ja keltaista ja ehkä vähän vihreetä + kultaa, ilveksen hengessä. Olen ollut Ilveksen tyttö jo jostain viisi-vuotiaasta. MM-kisoja ajatellen, hmm, en oikein tiedä. En mitään suomenlippuja ainakaan kaikkiin kynsiin... ehkä joka maan lippu jotka pääsee välieriin tai sitten jotain muuta sinivalkoista ilman lippua... jos suomi pääsee välieriin (missä kohtaa mä alan aina katsomaan otteluita) voin yrittää kehitellä jotain kynsillekin :D

Mikäli sinulla olisi vielä liikuntatunteja (en kyllä tiedä onko), niin uskaltaisitko osallistua sinne hienoilla pitkillä kynsillä? Esim. jos olisi lentopalloa.
Ei ole ollut enää pitkään aikaan liikuntatunteja mutta hmm. Olen vähän sellainen "shit happens" tyylinen ihminen, joka ei pahemmin jarruttele "jos vaikka meteoriitti tippuisi päähän". Joten luultavasti osallistuisin liikuntaan ihan niin kuin muutkin, mutta jos esim on ohjelmassa lentopalloa, keilaamista yms. saattaisin viilata kynsiä lyhyemmiksi ja muotoon, jossa ne ehkä kestäisivät paremmin... 

Siinä olis ensimmäinen osa. Stay tuned huomista varten...

5 kommenttia:

  1. Tänään muuten just mietin omia lempikynsilakkamerkkejä. Mutta edelleen China Glazea ei oo jostain syystä päätynyt kokoelmiin. Täytyy kyllä joku kokoelma siltä merkiltä haalia testiin.

    VastaaPoista
  2. Onko toi sun au pair blogi viel luettavissa? : )

    VastaaPoista
  3. Oonks määki ihana vaikken kysyny sulta mitää? :( Aattelin et saat kysymyksiä (niinku saitki) ihan hitosti niin voin kysyä ne privaatisti sitten jos tarve kysyy jotain. ;d

    VastaaPoista
  4. Kiva määrä kysymyksiä!Näitä oli kiva lukea ja nyt harmittaa että ite en kysyny mitään!:)

    VastaaPoista
  5. Vauhtimamma: suosittelen koittamaan, mä ainakin tykkään niistä hirveästi

    Ano: tota noin :D se on periaatteessa edelleen julkinen, mutta siellä on niin paljon angstia tällä hetkellä, joista osa postauksista pitäisi piilottaa ennen kun uskaltaisin laittaa linkkiä jakoon :D

    Sonne: olet säkin ihana

    Susski: no mut, ens kerralla sitten (:

    VastaaPoista

Thanks for taking your time and commenting

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...